ブログランキング参加してます!



Monday 26 December 2011

Finally !

26 Dec 2011



Finally I've got a MSc Accounting and Management from University of Southampton. I received an e-mail last week. When I logged in the page, my heart was bouncing. It was a exciting moment.
My dissertation was nice, it's 60 and in total I formally graduated from University of Southampton.

My result was good at essay scoring over 60 but poor at exams. So in average, my score was 'Normal Pass'. This is enough for me. If I have a chance to try again, I will get more than merit pass. My English is now improved.  A week later from this happy e-mail, I have got another happy notification which was a job offer from a German car company in Tokyo. Yes, my plan has changed. Because I'm already over 30, it's better to settle down to Tokyo and get a permanent job. In Japan, age is important factor to get a job. Younger is Better. Working in UK accountancy is not bad choice but working in Japan is a better choice.

I walked around my home town, Fujisawa city. The city is calm. It was comfortable walking like walking on the cloud today. The Mt Fuji was shining like gold. Enoshima has not changed since I was born.  It was peaceful walking, confirming my life. Illumination was good. The lighthouse was beautiful. It's a new symbol in Enoshima. What we're going to be ? The world is now complexed and faced chaos. I'm anxious about that. I wish all of us keep calm and live safely cohabiting with nature. I do not need any change. This is my wish, Merry Christmas !



先々週、無事に修士を取得したとの通知を受けた。結果については、普通のPASSでした。つまり50-60の間だったということです。僕は、エッセイでは基本的に60超すのですが、EXAMが苦手で、いつも50点そこそこだったので、結局平均で、55点くらいになってしまったということです。エッセイでは60-70点取れる実力がついていたので、ちょっと残念ですが、満足してます。もし、次回チャレンジする機会があれば、その時は、Merit Pass +60 を狙いたいです。

今日は、自宅周辺を歩きました。夕方、富士山がとても綺麗でした。そして夕暮れ時、江の島に行き、神社にお参り。無事、卒業ができたことと、外資系企業に無事、就職できたことにお礼を言いに行きました。本当は、会計でUKに居てもよかったのですが、まぁ、30過ぎの年齢ということもあり、最終的には、日本に留まり、自分のやりたい事でキャリアをつけるという選択肢を選びました。UKでの生活は、夢のようでした。本当に色々なことが起こりました。でも、江の島周辺のウォーキングも悪くありません。雰囲気ものびのびとしていますし、昔のままで、とても安心します。これから世界も激変して行くでしょうが、今後も、今ある生活が変わらなければいいなぁーと願う、今日一日でした。

明日は、新生活に備えて、東京の目黒周辺に賃貸の契約をする予定です。そして、新年は、某ドイツ車にて勤務を開始する予定です。新しい職場ということもあり、色々と不安なこともありますが、イギリスで経験したことを活かして、粉骨砕身、頑張りたいと思います。最後、最後といってますが、恐らくこれが最後のブログになると思います。ここまで読んで下さった方、どうもありがとうございました。

No comments:

Post a Comment