ブログランキング参加してます!



Sunday 8 May 2011

Love Scotoland !

29th April - 3th May




Easter holiday is almost finishing. So, I went to Scotoland to enjoy final holidays. Edinburgh is perhaps one of favorite cities in the world. The city is different from London even though they are in same country ( Precisely, it's different countries). We first went to Isle of Skye wich is famous sightseeing place in U.K but not Japanese. Geographically, it is interesting because it was made up by volcano long time ago. So, it should be different from England's. It's like another world.  Everything is clear and pure in this place. You can forget everything that you do not like. Edinburgh is still nice place even though it's second visit. She is beautiful and sacred which is worth being world heritage site. Haha.. I'm looking forward to seeing her again.

今回、イースターホリデーの終わりに、日本から来た友達と一緒に、スコットランドに行ってきました。 エジンバラは2回目になるのですが、相変わらず綺麗でした。本当に、惚れ惚れします。文化や伝統、こういったものを受け継ぐ大切さをわかっている気がします。方や、どこぞの国は、町は、自販機とネオンに包まれ、風情も何もあったもんじゃない。古き良きものが、どんどん失われていってます。テレビなどでは、経済至上主義的な発言が多く見受けられますが、それが世論と思ってはいけないと思います(だって、スポンサー大事だから、そう言うにきまってるから)。文化的で、たとえ質素でも、倫理を保ち、自分らしく生きる、こういう考えの人がもっと増えればいいなーと最近、思います。と、、話はそれましたが、とにかくスコットランドは最高ですね。日本人の団体客は、スコットランドに来てるのかな?僕は、個人的には、スコットランドこそ、来るべき場所と思いますけどね。。

さて、旅が終わり、5月4日からは、通常営業に戻ります。残りの課題を終わらし、月末の試験対策準備をしなくては、なりません。ほんの束の間の休息でしたが、よい気晴らしになりました。皆さんもぜひ、スコットランドに行ってみてください。

No comments:

Post a Comment