ブログランキング参加してます!



Sunday 8 May 2011

Easter Holidays in U.K


April- May during Easter Holiday

Easter Holiday is comming. This is the holoday that Japan does not have. even though Japan imitates some of European culture. We are not familiar with this. Whenever holidays related to Christian come,
Neighbour invites to go to Church and treat me for a lunch. So, when we went to the church at 10:00, it was crowded with people. Atomoshphere was   happy hearing light music. I immedistely understood  that this holiday is happy holiday. It is good habits that people are given an opportunity to recognise what our life is. Japanese people usually do not beilieve any religion seriously.. I felt that it's better we have an opportunity to think about it. Today, I felt what Jesus want to say. Why he was sacrificed for people...

といことで、イギリスに来て、第2のキリスト教イベント、イースターがやってきました。 ちなみに学校休みは、4月から5月初めの1か月間。。ですが、ほとんど勉強に時間を費やしてました。ブログも更新するのを忘れるぐらい、焦ってました。ホントです。。2週間ぐらい旅行に行った人もいましたが、そういう人は能力が高いか、課題のスコアが低いこと覚悟してるかどちらかです。僕は、G.W休みで日本から友人が来たので、4日ほどスコットランドを旅行しましたが(別途Up予定)、それ以外は、ほぼ毎日、勉強してました。 正直、Semester2に入って、難易度が更に上がったせいもあります。あとは、どういう論法であれば、課題で高い点数が取れるのか、わかってきたので、満足できるまで、頑張ってしまったからかもしれません。 今、思うと、この要領がわかってれば、Semester1の課題は、もっといい点が取れただろうな、なんて思ってしまいます。そして、挙句の果てには、今なら、あの課題は、このように書いていれば。。などと妄想をしたりしてます。しかし、時間は後には戻らないので、今、できることをやるしかありません。しかし、最近、孤独だな。机と向かい合ってばっかり。3日間、人としゃべらない日もざらですね。誰か、私とSkypeでしゃべって下さい。なんて(笑)。。

No comments:

Post a Comment