ブログランキング参加してます!



Sunday 22 May 2011

Studying in the library

22th May 2011

I am in the front of the library at 8:30 , but it opens at 9:00 in the weekend. I realised that today is Sunday. I need waiting for a while.

Recently, I joined the team to prepare for the exam.  Members are nice mixture. They are French, Spanish, Taiwaneese, British, Chilean and me, Japanese. A person on the photo is a French guy, Pierre. He is a very nice guy. I've never met such a nice guy before. In spite of his good looking, he is generous and kind. So, he is popular among women. His girl frined, British girl, is also beautiful. They are always communicating even in the meeting. But  I can give them permission, because they are a nice couple. Now, I looked at the library, I realised there was a long cue. I should not have done this...

最近、よく図書館に来ます。今日は、8時半に来ましたが、土日は9時オープンなのを忘れてて、9時まで待つはめに。そして、その間、ブログでもやってようと思い、近くのカフェでゆっくりしてると、9時前になり、ふと外を見ると、図書館前に長い列が。。いい席を取ろうと思ったけど、たぶん無理なので、帰って自宅で勉強することに。。時間の無駄だった。。

もう試験が間近です。今期は3つ試験があります。

1. Corporate Finance
2. Financial Accounting
3. Strategic Marketing Decision

はっきり言って準備が足りなかったので、正直、焦ってます。 コースワークのエッセイがハード過ぎました。1週間で3科目準備する感じで、押せ押せです。

さて、試験のタイプは、多種多様です。事前に課題がわかり、研究をしたうえで、回答するもの(マーケティング)、もしくわ単純に、計算し、論述するもの(会計、ファイナンス)などがあります。今回、マーケティングについては、あらかじめ課題がわかるので、チームに入ってみんなで勉強することにしました。組み合わせは、フランス人のピエール(写真)と、ウルグアイ人と、チリ人と台湾人です。でも、みんな意見の言い合いで(台湾人除く)、セオリーを考えるというより、未来はこうなるとか、あれこれ好きなことを言うので、意外かもしれませんが、なかなか思う通りに進みません。正直、効率は悪いです。しまいには、ピエールは、イギリス人の彼女と、スキンシップしながら、ミーティングに参加してるし。。。効率だけで言ったら、日本人だけの方がいいです。

最近、よく図書館に勉強しに行くけど、ブリティッシュの女の子は、片方の肩を露出して、ブラジャーを見せてる人が多いです。まぁ、流行りなのかな?なんともセクシーです。まぁ、キレイに生まれたから、そのメリットを最大限に活かしてるんでしょう。青春も、勉強も、楽しんでる感じです。そんな環境下で、私は、黙々と勉強、勉強です。

No comments:

Post a Comment