ブログランキング参加してます!



Saturday 28 May 2011

Exams are over !!

27th May 2011


I've finished exams, now I am organise my desk and clean my room. It's messy but evidence of my efforts.
Under exam condition, everyone get nervous. One friend working in the library, she said atmosphere in the library is quite different. Everyone get nervous. I've studied most of the day during this period. I tended to be lack of sleep and have stiff neck. I need Onsen now. I admite quality odf education in UK is high but a bit intensive for us. Japanese student is lucky because they do not need study hard for their life. I think they need to feel streesul because in reality working is strict to young workers. Bitter expreience in student life is necessary for them. Also, some lectures should be spoken in English as well as European countries. Anyway, exams are over. I'm planning to go to Nertherland and Germany.

試験、、終わりました。キツイかった。3科目ありましたけど、まぁ、1科目ぐらい落とすかもしれません。本当にキツイ。受かったと確信できるのは、1科目、Financial Accounting のみ。Corporate Finance とMarketingはちょっと不明です。Marketingは、課題に追われて、準備をする時間がなく、1日半ぐらいしか準備できませんでした、Financeは5日ぐらい準備しましたけど、当てが外れて、低スコアに留まる可能性があります。マーケティングはオプションで取りましたが、ファイナンスと比べると、難易度が低いように思いました。基本的には、今、実務会で起こっている現象jを、自分なりに解釈して回答すれば良いので、教科書の読み込みが甘くても平気な気がしました。
逆に、ファイナンスはツライです。教科書を読んで理解できても、実際に計算しなきゃいけないし、理論も難しいです。現在価値、ベータや分散と共分散、こういいたことが身についてないと、ポートフォリオやCAPMモデルなどが理解できません。そして、何を思ったのか、問題が去年より難しくなるという不運もあり、状況は厳しそうです。ただ、エッセイを相当力を入れて磨き上げたので、これがいくらか試験の不出来をカバーしてくれると、いいんですが。。

いやはや、5月に入ってから、睡眠不足の日々が続きましたが、しばらく眠れそうで嬉しいです。といっても、6時間ぐらいはちゃんと寝てましたけどね。でもそれ以外の時間を全て、勉強に費やしてました。机に向かうか、寝るか、食うか、トイレに行くか、この4択しかありませんでした。肩も凝るし、腰も痛めたし、ちょっと気晴らしに、オランダ、ベルギーに数日間旅行に行ってゆっくりしてきます。

No comments:

Post a Comment