ブログランキング参加してます!



Friday 24 June 2011

Japanese dinner 2 和食でおもてなし

24th June 2011




I invited my friends who are helpful for my academic life. They are Greek, Swiss, Uruguay and Vietnamese. The combination is really international. We served Japanese foods called Niku-Zyaga and U-don. They brought their original materials like wine and cakes. We tasted a lot. We were very happy. The party finished at the moment then we made sure that we gonna have another party to meet up. They are really nice persons. I love all of them indeed.

The difference of a party style between japan and europe is the style of host and guest. In Japan, if you are a guest, you do not need anything. But, here in Europe, it's better to help an host to prepare or bring something. The concept is perhaps to make the party fun together. This is a good thing because the preparation for me, alone is hard working to prepare. It makes me easier to have a party and making more friends.

Recently, I feel my English get better. Language is absolutely important to communicate. So, I need more practice to communicate them. This is more strong motivation to improve my English. I am bored studying academic matters...

昨日は、和食パーティを開催しました。個人的には、いいメンツが揃ったなぁ~と思います。みんな純真な、いい人ばっかり。スイス人、ギリシャ人、ウルグアイ人、ベトナム人と多国籍ながら、皆、英語でコミュニケーション。最近になって、英語も料理も、やっとパーティを楽しめるレベルになってきました。言葉がわかった方が、絶対楽しいです。会話に入れないで、薄ら笑み浮かべながら、パーティの場にいるって、すごく居心地悪くて嫌なんですよね。挙句の果てには、勘のいいブリティッシュとかに、「面白くない時は、笑わなくていいんだよ。」などと言われた日には、帰りたくなります(実話)。なんだかんだで、やっぱり、ある程度の語学力は必要です。

そして、ホームパーティなので、勿論、みなさん色々と持ち寄って、お互いエンジョイします。ゲストだから、何もしないってのは、ややルール違反な気がします。なんか手伝ったり、持ち寄ったりしながら、一緒にパーティを楽しむのが、Goodです。たまに、外でも食べますが、費用もそれなりにするし、ブリティッシュのフードも、みんな飽き飽きしてるし、レストランもあんまりいい場所はありませんので、やっぱりホームの方が盛り上がる気がします。なにせ、料理が自前ネタですから、盛り上がります。今回、自分は、肉じゃがと、味噌煮込みうどん、そして、Duckのオーブン焼きを提供しました。スイス人の女の子は、スイスのチョコで、ケーキを作ってきてくれました。こっちの方が、美味しかったかもしれません。。。私は。残り物を頂くという、ホストのアドバンテージもあり、大満足です。

そして、今度は、スイス、ベトナムの女の子が、ホームパーティに招待してくれるみたいです。それまでに、和菓子を仕込んどこうかと思ってます。あと、更なる英語力の向上ですかね、もっとコミュニケーションを楽しむために。


これは、別件。他の日本人と一緒にした寿司ディナー。ブリティッシュと、中国人、台湾人姉妹が来ました。手巻き寿司ですが、アクティブな感覚で食べれるので好評でした。ハンバーグにトンカツ。旨いけど、キツかったな。

No comments:

Post a Comment