ブログランキング参加してます!



Friday 3 December 2010

Meeting Dwayne in London G.ドウェイン、ロンドンに現る!

3rd December 2010

Today, I went to Home office in London. It was cold day snowing much. It finished very fast and the officer did not give me time to ask an question. I was worried about the rejection of my VISA application since her attitude was so rude. Compared to Japanese officers, they were ruder.

After that, I visited SI-UK London which is the agent that helped me to go abroad. It was contingent that the president of the firm, Dwayne came to UK. He is a funny man who joked us a lot in the class, whether his jokes were gunny or not, he made efforts to make us laugh. I think it is his motto.

In the office, there are some staffs whose nationalities are different: Chinese, Japanese, Spanish, British and Indian. I think this was the future firm of the world communicating with English. His business seems to be successful to set up new office in India. UK universities are attractive to all over countries, therefore his business is gonna be stable. I hope I will run such a successful business in Japan. But no idea now. Anyway, I need to study and study..


今日は、午前中にロンドンの入国管理局(?)に行き、延長VISAの申請をしてきました。
しかし、相変わらずブリティッシュの役人の対応終わってます。日本の数段ひどいですね。
いつごろ、VISAが戻ってくるのか質問しようと思い、whe..と言いかけたら、"You can go home" だって。まぁ、なんと失礼な。

その後、時間があったので、東京でお世話になったSI-UKのロンドンオフィスに行きました。 
日本で、お世話になったことを言うと、スタッフが親近感を持ってくれたようで、親切に対応してくれました。SI-UKロンドンの面白いところは、スタッフ各々の国籍が違うことだ。
中国人、スペイン人、インド人、日本人、イギリス人。ただ、共通言語の英語は、みなさん流暢で、コミュニケーションの問題はなさそうです。世界の縮図ですね、これは。たぶん、日本にもこういった企業が徐々に増えていきそうな気がします。

1時間くらいすると、ドウェインが現れた。あの東京にいた、フレンドリーなおっさんだ。
日本にいると、変わったおっさんぐらいにしか思わなかったけど、イギリスだと、そのフレンドリーさに有難みを感じました。Home officeの連中の対応の悪さが、半端なかっただけに、一層、そう感じたのかもしれません。

彼のビジネスは、なかなか順調そうで、インドでのオフィスの立ち上げを終えてきたばかり、とのこと。 順調そうで、実に羨ましい。。俺も、”無料エージェント”、これを俺も日本でやろうかな。なんてちょっと考えちゃいました。

あれこれ考えるうちに、自分のエッセイのDueが近いのに気づく。まぁ、先のことは、置いておき、目の前の課題に取り組まなければ。今は、現実に追われるのみだ。

2 comments:

  1. VISA申請ちゃんと終えられたようで何よりです。
    一蹴という言葉にもっとおもし…大変な展開を期待してしまいました。
    ドウェインw
    無料エージェント立ち上げた時点でお世話になった人みんな敵になるじゃないですか(笑)
    お互い課題頑張りましょう

    ReplyDelete
  2. 確かに。じゃぁ、雇ってもらおうかな。なんて。。

    ReplyDelete