ブログランキング参加してます!



Saturday 18 December 2010

Japanese Dinner

16th December 2010

Japanese Dinner

Today, we had a Japanese dinner I prepared for. I went to London to buy some traditional foods like Natto and Takuan. The members I sent invitations are Italian, Japanese and Chinese. They are always nice to me.

The menus are

1. U-don (traditional noodle)
2. Nikuzyaga ( Potato based on say source)
3. Temaki-Sushi
4. Rice cakes
5. Japanese sake

Thanks to my efforts, the party was really successful.  The most popular in the party was  an U-don. It is simple but so tasty. Sushi is also popular that Chinese women ate very much.. But they did not understand Natto taste because of sticky things. In total, we are really happy for the dinner.

A Italian guy is a gentleman. He helped me to cut salmon and his work was excellent. He manage himself very well in his life. He wake up early and run around the park. He studied hard. During the dinner, he talked to people kindly. His style is worth to imitate for me. But it's not easy to carry on.

今日は、かねてより準備をしてたJapanese Dinner を開催しました。 わざわざロンドンまで行って、納豆やたくあん、そして、ちらし寿司の素まで仕込んでの開催です。 招待メンバーは、グループエッセイで大変お世話になった中国人の女の子2人と、イタリア人1人、日本人2人(自分含む)の5人です。 メニューはというと、

1.讃岐うどん
2.肉じゃが
3.手巻き寿司
4.おばあちゃんのポタポタ焼き
5.久保田(日本酒)

ちなみに寿司は、サーモンをイタリア人のニックが綺麗に切ってくれました。 彼の考えでは、”パーティは一緒に手伝ってやるもんだぜ”とのことです。 イヤイヤと断っても”カモーン”との返答。 まぁ、なんというか、社会性も高い彼でした。裏表のない、いい奴です。

努力の甲斐あって、かなり好評でした。 イタリア人は、うどんがシンプルでとても美味しいと、絶賛してくれました。 寿司は、中国人の女の子がガンガン食べてました。 でも、納豆だけは、どうもイマイチだったようです。 美味しいと思うのに、不思議です。 楽しい談笑の後、みなさん満足して帰って頂いて、ひとまずホッとしています。

最近、僕はイタリア人の行動に注目してます。 パーティになれば料理も手伝うし、そしてよくしゃべる。紳士だなーと思います。 みんなが楽しくなるよう配慮してくれます。 そして自己管理もしっかりできてます。 健康に気を遣い、主食は、野菜が中心。 そして、日々、物理の研究もしつつ、定期的に運動もする。 ”人らしくある”、これをどこに見出すか、人にもよるけど、彼のスタイルは、理想的ではないかと思います。

2 comments:

  1. まさかの日本酒は久保田というクオリティの高さwご飯の木の器もいい感じですね。 納豆はマーマイト的なポジションなんでしょうね。っと言っても自分はマーマイト食べたことないので今度挑戦してみます。 合気道もして、人らしさにも意識を持っているミソジさん、次会うときはかなりスリムになっているのでしょうね、期待してます。

    ReplyDelete
  2. 久保田は評判上々でしたよ。ロンドンまで買いに行った甲斐がありました。ただ、スリムはどうかなぁ~

    ReplyDelete