ブログランキング参加してます!



Sunday 26 December 2010

Merry Christmas in Richard's family

25th December 2010

I visited a British, Richard family as an experience of British culture. Christmas holiday in Britain is just like New year holiday in Japan. On the day, every shop in the city close and transportation stops. Everyone can take a rest and celebrate Christmas. In Japan, many shops open on the New year holiday. I thought we need the day when everyone can take a rest including people working in the transportation.

Today, British guy took me the local church in the morning. The priest of church said something to confirm us to live with happy. Whether you believe religion or not, this is a good opportunity to celebrate something. After that, I was invited to have a lunch together in his house. I expected they served a typical roasted turkey. My expectation was correct so, his wife, Ann and his daughter, Catherine cooked a wide range of Christmas foods including Turkey.  So, I enjoyed Christmas dinner with them.

When I was satisfied, we went to a living room together and watch TV. The queen Elizabeth came up and made a speech looking back this year. This is very similar to us. Our emperor also made a speech on New year holiday. Then Richard gave their son and daughter presents. It was different us because parents do not give presents to their son and daughter when they grow up to adult. I thought they demonstrated that parents' thought  to their son and daughter never change over time. Finally, they gave us presents which were chocolate. It's enough because we knew their feeling.

Finally, I was satisfied with feeling and foods of Christmas. Thank you.


Merry Christmas ! 今日は、カルチャー体験ということで、British Family を訪問してきました。
英国のクリスマスは、一言で言うと、日本で言う正月のイメージです。
アットホームな雰囲気で、日本でイメージするクリスマスとは違います。

ちなみにクリスマスの日は、店は閉まり、バスはもちろん、電車も止まります。
この日だけは、みんな休みます。こういう日が日本にもあってもいいなと思います。
正月は、コンビニ含めて、全員休業。それで、いいんじゃないの?

今日は、10時前にファミリーが自宅までお出迎えしてくれて、地元の教会に連れて行ってもらいました。 正直、内容全てはわからなかったのですが、神への祝福の言葉、ちょっとした喜劇、そして皆で、合唱という内容でした。 宗教を信じる、信じないは置いておいて、全員が祝福できる何かがあるということに関して、羨ましいと思いました。 そしてイベントの後は、久々に会う友人たちと語らう。 なんと微笑ましい光景か。

その後、12時過ぎにファミリー宅で、クリスマスランチを頂きました。クリスマスの日には、伝統的にTurkeyが丸ごと出るのが、聞いていたのですが、期待通り、やっぱり出してくれました。 奥さんのAnn と娘のCatharineがクリスマス料理を作ってくれました。"Thank you"それしか言えない自分が申し訳ない。そんな気持ちになりました。 その後、日本文化や、産業革命の話をした後、テレビで、エリザベス女王のスピーチを聞き、紅茶を飲みつつ、再度会話を楽しみました。ここでは、Christopherが色々と地元の情報を教えてくれました。なんと有難いことか。
そして、その後、ツリーの下に置いてあったプレゼントを子供に配っていました。 ちゃっかり、自分もお菓子のプレゼントを貰ちゃいました。 まぁ、なんというか、少し気恥ずかしい思いです。

ということで、気持ちもお腹も、Christmasで満たされた貴重な一日でありました。
本当にありがとう。

No comments:

Post a Comment