ブログランキング参加してます!



Wednesday 19 January 2011

The Phantom of the Opera in London

4th Jan 2011

I went to the theatre with a girl who went to seven sisters together. Because I have much time and she asked me to join. The seat was not good since she bought only a 30 pound ticket each. The location was 3rd floor. We looked down the stage from the high point. We persuaded ourselves. I said to her ' this is nice seat with the price of 30 pound'. She answered 'yes' with small voice. She seemed to regret. I did not mind.

The musical is a well known program called 'The Phantom of the Opera'. I had really been longing to watch it, because I read this book before and it was really interesting. However,in fact, I didn't understand what people on the stage said...mostly they are songs which was difficult for us.  However, I understood the story with background knowledge. Most impressive scene was a beautiful woman kissed the phantom ! Why??
Because of love? Because of sympathy to the phantom? Because of making him carelessness. I thought,even he is a killer,  the woman showed sympathy as love.  Then, the phantom released a captive man who love her. The phantom maybe regret his behaviour which he killed many people at the moment, hence he felt down and cried because he knew what love is. After a while, he disappeared on the stage with his mask remaining on the chair. That was so pity but impressive...


今日は、突然、オペラ座の怪人を見に行くことになりました。
昨日のセブンシスターズで一緒だった女の子と、スカイプしているうちに、ミュージカルでも見るか、、という話になったのがきかっけです。 まぁ、なにせ、自分、暇ですから、言ってくれればお付添いしますよ。そんなテンションです。 そして、Universityから、ロンドン行きのバスに乗り、およそ2時間で、ロンドンへ到着。 彼女が、もうチケットを取ってくれていたので、そのままTheatreへ直行しました。 公演30分前の到着でしたが、Theatreは、既に賑わっていました。 少しそのワクワク感に興奮してしまいました。 しかし、いざ席に着いてみると、3階から見下ろす感じで、正直イマイチいい席ではありませんでした。 しかし、彼女がとってくれた席なので、思わず「いい席だねー」と根拠もなく言ってみました。 すると、遠慮がちに「ウン」と返事。 自分も値段には満足してるし、30ポンドだから、しょうがないと納得してみる。 そして公演がスタート。

ハッキリ言って、言ってること半分もわかりません。 歌は、聞き取りづらいし、しゃべっていても、早いし。やっぱりもうちょっと勉強しないとダメね。 理解度は30パーセントぐらいでした。
ただ、ストーリを知っていたので、話がぶれることなく、なんとか追っていけました。 横の彼女は、、どうやらちんぷんかんのようで。。幕間に、結論まで教えてあげました。

最も、印象に残ったシーンは、最後ですかね。泣き崩れた後、怪人が、仮面だけ残し、舞台から、そっと消えてしまいます。 とても悲しい。。。

無事公演を終え、彼女と少しお茶をした後、無事、帰路に着きました。もうクリスマス休みも終わり。明後日、6日からは、13日提出のエッセイがあるので、準備にとりかかります。

最近、物騒な事件が増えてますね。 無差別的に人を殺すテロみたいな犯罪も増えてます。 彼等にも、キスが必要か。。

愛ゆえに。。(北斗の拳より抜粋)

No comments:

Post a Comment