ブログランキング参加してます!



Sunday 2 January 2011

London Chaos on New Year's day

31 December 2010

I met Japanese friends in London and watched the play of 'MAMA MIA'. We were lucky because there were a few tickets remaining. But I did not understand the story since they mostly sang. And then we went to Chinese restaurant and eat Beijing Duck. It was delicious. Then we went to the bar where Japanese people get together. I met some Japanese people some of who were tourists. I thought why they came in bad season.
We tried to approach St James park but it was full of people. As a result, we watched fire works far from the venue, but it was enough to enjoy.
  
New Year's day in London this year. The reputation of London Fire works were not good as some people said they were rubbish.  In spite of bad reputation, they were very good.  Some people were screaming, please check my video up. After meeting new year, the London became chaos. Because ,as you know, many people were drunk,  it had been seen someone punched pedestrians . Not only enjoyable but violent, I know this is one aspect of London.


ロンドンでの年越しは、なかなか乙なものでした。
31日は、午後1時に到着、友達と合流。 そして”MAMMA MIA”を見ようという話になり、シアターに行くと、ちょうど残席が2つあったので、席を購入。 なかなか幸先が良く、ひょっとしたら新年いいことあるかもなんて思ってしまいました。 価格も30ポンドぐらいで、納得のプライス。 正直、半分も言ってることがわからなかったのですが、迫力ある演技に大満足。 

そしてその後、中華料理屋でダックの丸焼きを食べ、たらふくになった後、日本人の集まるパブでニューイヤーまでの時間潰し。。 そして、23時半過ぎに、テムズ川沿いに移動。 もう既に人で溢れかえっており、岸までたどり着くのが困難な状況。 一応、見やすいスペースを確保し、しばらくすると、カウントダウンが始まりました。スリー、ツゥー、ワン・・すると、バンバン花火が打ちあがりました。 日本とは違って、出だしから大爆発です。 ショボイとの噂でしたが、ロンドン市長の計らいか?、聞いていたことと、全然違いました。大迫力!! 10分以上、爆発が続きました。あちらこちらで、興奮した観衆から奇声が発せられ、だいぶ盛り上がりました。

そしてその後、街中のパブで盛り上がりが続きます。 奇声はもちろん、暴力沙汰もあちらこちらで見られます。 警官が10m毎に配置されており、相当な厳戒態勢です。 僕は、ピカデリー辺りを歩いていたら、Pubの入り口付近で、黒人が、なんか小言いいながら、人を殴ってました。 残念なことに、反射的に見て見ぬふりをしてしまいました。 僕は、合気道を習ってますが、とても通用しそうにありません。選択肢は、回避しかありません。 そして再度、中華街に行き、ラーメンを食べて一安心。 知り合いになった日本人とトークを交わしつつ、始発まで待ちました。 その後、ゲロや小便くさい、ロンドン市街を歩き、なんとかWaterlooまで辿り着き、電車に乗車! グタグタになった乗客とともに、無事Southamptonまで帰れました。

ロンドンのNew Yearはカオス。幸福、期待、暴力、多様性、いろんなものが混じりあうその瞬間を見れます。 治安は悪いですが、一度訪れてみるのもいいかもしれません。

No comments:

Post a Comment